Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






От самаго речения, еже крещение твердость погружения показует





Оставим прочее иная, возмем самое речение, самое имя, еже крещение, и разсмотрим доброразсудителне сокровенное в нем, что знаменует. и абие не имать нам доволно силы подати, ко утвержению трипогружателнаго крещения, ко отражению же поливателнаго. И виждь ми: Крещение производится от греческаго глагола, апоту вапто, та птаисма, сиречь, от погружаю, погружение. якоже о сем в книзе своей кир Гавриил архиепископ Филадельфийский в книзе своей о седми тайнах, засвидетелствует, сице глаголя: Крещение глаголется, [а по ту вапто, то птесма, птаисма, сиречь, погружаю прегрешение. ибо, якоже некто, аще гнусное [кальное, грязное] тело нося, погрузит е в воду, скверну убо весма отлагает тела, тело же очищает от нечистоты: тако и крестивыйся в святой и православной христианской вере, отлагает убо аки некую скверну душевную, и телесное прегрешение, сиречь праотчий грех, погружением воды, и очищен быв, и убелен, ризою боготканною одевается, благодатию, глаголю, божественною, и жизнию. Аз приидох, глаголет Господь, да живот имут, егоже погуби преступлением]. глава 8.

Сему подобно и в великом Катихисисе, нарицает крещение погружением, идеже пишет тако [лист 133]: [Откуду нарицается крещение? Ответ: Отсюду нарицается еже погружаю, и измываю грех, измывает бо и потопляет вся грехи крещающагося, по Григорию Богослову]. глава 22. Что убо не явственно ли есть, яко крещение есть погружение греха; аще бо и глаголов вместо имен существителных употреби. аще бы сея частицы не приложил, отсюду: тогда бы рекл, крещение нарицается погружение и измытие греха, яко, измывает и потопляет вся грехи крещающагося.

Святый же Иоанн Златоустый, крещение нарицает крестом, сице глаголя [Беседа апостольск., глава 6]: [Крещение есть крест]. беседа 9, ко евреом. како же нарицает Златоустый крещение крестом? видится неудоборазумително быти. обаче сам той же блаженный Иоанн явственно вразумляет ны, в той же беседе ниже, сице глаголя: [Якоже бо Христос умре на кресте, сице и мы в крещении, не плотию, но грехом. зри смерть, и смерть. Он умре плотию, мы же грехови. крещением наш ветхии человек погребеся и воста новыи, сообразен быв подобию смерти Его]. от коих словес Златоустаго зело удобовразумително показуется, яко крещение нарицает погружением. Како же рече бо, крещением наш ветхий человек погребеся, сиречь погружением, и воста новый. зри: Якоже в некоем гробе в воде, погружением погребается наш ветхий человек, и возницанием востает новый. Чесому по премногому научает ны той же Златоустый, сице глаголя [Беседы евангельск. на Иоанна, лист 191]: [Якоже бо в некоем гробе в воде погружаемым главам нашим, ветхии человек погребается долу, и истопляется весь вконец: таже возницающим нам новыи восходит паки]. беседе 25, на Иоанна. И паки инде уподобителне нарицает крещение крестом. глаголет бо [к римл. беседа 10, зач. 91. ст. 3, лист 159]: [Крест бо есть крещение]. и наведе [еже убо крест Христов и гроб, сие нам бысть крещение, аще и не в тех же: Той бо плотию умре и погребеся, мы же грехом обоя]. сиречь, умрохом и погребохомся. И виждь ми разум словес сего святаго. рече: еже убо крест Христов и гроб, сие бысть нам крещение. Како же возможно изобразити крест Христов и гроб в крещении? и зело возможно, паче же и изобразуется. ибо якоже Христос распяся на кресте, и погребеся во гробе: сице наш ветхий человек распяся и погребеся в крещении. понеже убо егда погружается, умирает не плотию, но грехом, и погребает его аки в некоем гробе в воде. Тем же и глаголет Златоустый: Еже убо крест Христов и гроб, сие бысть нам крещение. Той бо, рече, плотию умре, мы же грехом обоя.

От коих всех вышепредложенных достовернейших свидетельств, явственно показуется, яко крещение есть погружение. сего ради и от самаго имени крещение, всеконечне подобает во святом крещении погружателне крестити, а не обливателне. Како сии крещающиися обливателне, сопротивляющеся толицей истинне, возмогут в обливанием своем творимом крещении, изобразити смерть и гроб Господень? всяко не возмогут, аще и всеми образы покусятся. Ибо егда крестяися обливанием, не сокрывается в воде. не сокрываяижеся в воде, не умирает грехом. не умерый же грехом, ниже потребляет его. [на 2 коринф. гл. 3, беседа 6, лист 1200]. [В крещении бо, (по словеси Златостаго) погребаются греси, омываются прежняя, оживляется человек, якоже на скрижали, на его сердцы написуется всяка благодать]. Зде же како, и каковым образом могут погребстися греси его егда не сокрывается в воде? Како омытися прежния, егда не погружается, како оживитися, егда не возницает? И аще убо крещаяися обливателне не сокрывается в воде. не сокрываяижеся в воде, не умирает грехом. не умерый же грехом, ниже погребает его в воде аки в некоем гробе. не погребый же его, не омывается от прежних. не омывжеся от прежних, ниже оживляются. Како может равночестно и равносилно быти, и равну благодать Святаго Духа имети, с трипогружателне совершаемым крещением? и кто бы сице от благочестно мудрствующих дерзнул рещи? крещение бо без трех погружений, и без сих глаголов, крещается раб Божии, и прочая, никакоже может совершитися. сице о сем вопиет глаголющи святая церковь: [Сие лепотное благочиние трех погружении и возвождении в воде, по подобию тридневнаго погребения и воскресения Господня, и сими глаголы, крещается раб Божии, и прочая, знаменует смерть нашу ветхим Адамом, и паки рождение новым Адамом, сиречь, Христом, совершает крещение]. Катихисис великий, глава 61, лист 319. И аще без трех погружении, и без сих глаголов, не может крещение совершатися, то како не подобает обливательне крещающихся паки в три погружения крестити, зело подобает.

Date: 2015-05-22; view: 452; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию